Polgári Világ

A holland diplomáciai incidens jelzi, hogy elkezdődött: Orbán kivezetheti Magyarországot Európából

2017. augusztus 25. - Keresztény Zoltán

Orbán Viktor előbb Európa politikai páriájává teszi Magyarországot, majd elhagyja az Európai Uniót, és belépteti az országot az orosz-kazah-belorusz vámunióba. Ha hagyjuk.

Két napja Macron, francia elnök, az európai integráció új szóvivője Salzburgban találkozott az osztrák, a cseh és a szlovák elnökkel. Másnap továbbutazott Romániába és Bulgáriába. Ezekre az országokra számít Kelet-Európából, amikor az euróövezet megújításáról beszél. Orbán Viktorra nem számít, és ez Magyarország számára ma egyet jelent az elszigetelődéssel.

Az ember azt hinné, hogy egy politikus nem ellensége a saját hazájának. Így azt reméli, Orbán Viktor szabadságáról visszatérve majd minden követ megmozgat, hogy visszataláljon Európába. Csak egy nap kellett ahhoz, hogy kiderüljön, ennél nagyobb naivitás már nem is lehetséges. A jelenlegi magyar miniszterelnök nem keresi az utat Európába, hanem maga zárja ránk az ajtót. Ma ugyanis Magyarország megszakította a nagyköveti szintű diplomáciai kapcsolatokat Hollandiával. A francia reláció után a holland kapcsolatok is mélypontra süllyedtek. Innen nincs megállás, mert ez nem a véletlen műve, hanem maga az új mesterterv.

boxing-match-european-union-hungary-86647149.jpg

Azért volt erre szükség, mert Macron megválasztása megmutatta, hogy 2017 valóban a lázadás éve lesz, de másként, mint Orbán elképzelte. Úgy tűnik, az Európa párti politikai közép visszaszerzi a befolyást a populista népboldogítóktól. Akik a Brexit és Trump után már tényleg nyeregben érezték magukat, hogy aztán Orbánnal az élen nagyot csalódjanak. A populizmusból felébredt Európa összezár, és aki nem tart vele, azt kiveti magából. Orbán nem tarthat velük, mert ezzel elvesztené politikai mozgásterét és hitelét. Nem tehet mást, minthogy ellenséget kreál Európából, amelyet el kell hagynia ahhoz, hogy tovább játszhassa a függetlenségi harcát. Ezt ő nemzeti függetlenségnek nevezi, pedig nincs másról nem szó, mint a saját politikai függetlenségének megőrzéséről. Először a belföldi ellenzéktől, aztán az európai intézményektől. Nem kétséges, hogy heteken belül újabb uniós tagállammal kerülünk diplomáciai bonyodalomba, majd azt követően folyamatosan újabbakkal és újabbakkal. Nyilvánvaló, hogy mi a cél: 2018 után Magyarország elhagyja az Európai Uniót, és önként kéri felvételét az újjáéledő Szovjetunióba, az orosz–kazah–belorusz vámunióba.

Ezt készíti elő Orbán szisztematikusan az üzlettársával, Putyinnal. Miközben Európa ellenséggé válik, hétfőn Putyinnal már másodjára találkozik ebben az évben, és még csak augusztus van. Közösen szövik tovább az ármányt Magyarország bekebelezéséről.

Ez színtiszta hazaárulás.

Így Magyarország már csak földrajzilag lesz európai ország, valójában politikai páriává válik. De az orosz függés nemcsak politikai szolgaságot jelent, hanem elszegényedést is. Persze ez csak beteljesíti a jelenlegi helyzetet, mivel lassan Románia és Bulgária is elhagyja Magyarországot gazdasági fejlettségben. Az orosz–kazah–belorusz–magyar vámunióban Magyarország egy kerítéssel körbezárt nyomorteleppé válik, ahol megáll az idő, mint a rendszerváltás előtti Albániában. Mindenki tudta, hogy Európában van, de az is nyilvánvaló volt, hogy nem európai ország. Ez a sors vár ránk.

Akinek nem tetszik ez a nagyon valószínű forgatókönyv, még most tehet ellene. Támogassa népszavazási kezdeményezésünket az euró bevezetéséért, a mag-Európában maradásért!

A Polgári Világ Pártjának Elnöksége

A bejegyzés trackback címe:

https://polgarivilag.blog.hu/api/trackback/id/tr1512779200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

John Nethem 2017.08.26. 21:28:10

@birka menet:
"...De az igazi, tudatlan magyarparaszt megint megaszondta, hogy majd a magyarja mondja meg hogy hogy nézzen ki a világ, az meg nézzen úgy ki...."

Nos az UNIO tagjaként ugyanolyan szintű beleszólása van a dolgok alakításába mindenkinek, de ha nem, akkor az Uniónak ki kell jelenteni, hogy vannak az egyenlők és vannak a még egyenlőbbek... vagy a másodosztályúak, a simán "lenézettek" ( mert sajnos ez a valós igazság..) , akiket örökké egrecírozni kell , akiket örökké bűnbaknak kell beállítani, mert ha nem teszik, akkor még a végén önnön tükörképükkel kell szembenézniük....

midnightcoder2 2017.08.26. 21:28:16

@John Nethem: "Azért arra az atomerőmű blokkra bizony szükség van. Persze amire elkészül, elképzelhető, hogy a napelem ára olyan alacsony lesz, hogy azt lesz érdemes beruházni..."

Amúgy azt a bizonyos atomerőmű blokkot még Gyurcsányék kezdték el tárgyalni. Azóta pedig semmiféle áttörés nem volt az energetikában, sem napelem sem akkumlátor fronton. Ami amúgy a nagyobbik gond. Nem a hektikusság a fő baj ugyanis, hanem az, hogy télen sokkal-sokkal kisebb a kis hazánkat ért napfény intenzitása mint nyáron. Ami azt is jelenti, hogy ha ki akarnád váltani a fogyasztásodat, akkor finoman szólva nem a napelem elvi maximális teljesítményével kell számolnod. De még nagyobb baj, hogy az augusztusi napenergiát nem tudod eltenni decemberre. Ez mondjuk az Egyenlítő környékén nem gond, de itt igen.

morph on deer 2017.08.26. 21:31:18

@John Nethem:
A hangsúly a "komcsi elvtársakon" volt, akik ugye igyekeztek megfelelni az elvárásoknak..!
Na ja :)

morph on deer 2017.08.26. 21:37:42

@John Nethem:

"Nem kell úgy beállítani a dolgokat, mintha csak Magyarország lenne a rosszfiú.
Tudomásul kell venni, hogy MINDEN ország a maga érdekeit és hasznát nézi az EU-ban."

Aztán van amelyik hőbörgés meg erőlködő erősködés nélkül is képes ezt elérni, meg van olyan is, amelyik úgy sem, ráadásul tahó módon óriásplakátokon reklámozza a saját összeférhetetlenségét.

Nyilván kultura kérdése - és annak hiányáé.

birka menet 2017.08.26. 21:39:49

@midnightcoder2: "Orbánék már azon a pályán mozognak amire a szocik rakták az országot. Persze én is örülnék annak, ha le tudnák szedni róla és át tudnák rakni egy fejlődő pályára, de ehhez Orbán sajnos kevés."

Persze, a szocik diktálják még most is a lehetőségeket. Mert ezt hét éve így programozták be a gazdaságba. Amit még Matolcsy fából vaskarika közgazdaságtana se tudott magáról lerázni. Titokban talán nem is zavartuk el az IMf-et, mert a cocik ert nem akarták. Aztán ha ők nem akarnak valamit, akkor az úgy is lesz!

Nem titkoltan, hanem köztudottan mégsincs a sok ezer milliárd forintos megszorításból leépítve az államadósság. Köztudottan a magyar GDP növekedés az EU transzferek nélkül nulla körül lenne. Ez is persze a cocik miatt.
Köztudttan Stróman Lőrinc egy év alatt magasabb értékü közbeszerzést nyer (30%-os nettó profitrátával), mint a 20 év alatt elprivatizált állami vagyon összesen. De persze Stróman Lőrinc vircsaftját is a cocik miatt nem lehetett fejlődő pályára állítani. pedig orbánék beleöltek apait anyait, hogy másodpercenként milliókkal nőjön ez a Stróman Lőrinc vircsaft, aki most már ugye ráadásul magyarországon (és nem a külföldi Horvátországban!) fekteti be a profit.

Meg persze itt van, hogy évente 100 ezren vándorolnak ki mert nem hülyék, hogy elhiggyék, hogy Lopbanisztánban nekik van jövőjük. Persze ez is a cocik miatt van így, az ő örökségük miatt nem lehetett hét év alatt élhető és fejlődő pályára állítani az országot.

Szegény sikertleen orbán, beállamosította már a fél országot a Stróman Lőrinc nevére. De ezzel sem sikerült fejlődő pályára állítani az országot, mert tudjuk, a ahova a cocik rakták az országot, hát onnan lekerülni még így sem lehet!

S persze a coci kormány végén az ország még az EU középmezőnyében volt. Épp kijött a recesszióból a válságkezelésükkel, a GDP növekledés is 1% felett volt. De szegény orbánnak nem sikerült még ebből a konszolidált helyzetből sem egy minimum felest se elugrania, mert hát ugye a cocik olyan pályára rakták az országot, hogy orbán elvtársnak már csak az jutott, hogy pár év alatt az EU utolsó országai közzé süllyesztette le Magyarországot.

Mondd már meg, te tényleg ennyire alkalmatlan vagy annak a felfogására, hogy 2010 óta mik történtek az országban? Mert egyszer láttál cocikat, aztán most egész életed végéig ez az élményed fogja még a 100 év múlva is meghatározni, hogy miért van ott az ország ahol van.

Csak úgy kédem: lehet hogy nem is a cocik miatt vagyunk ott ahol vagyunk, hanem a segghülye magyar nép miatt? Amelyik ma 10-szer akkora ország pusztításnak tapsol mint ami a coci országpusztítás volt, meg megint megszavazza, mert beszopta, hogy nincs alternatívája az orbáni bünözésnek, nem szavazhat semmi egyéb jövőképre!

morph on deer 2017.08.26. 21:44:34

@midnightcoder2:
Attól még áll amit mondtam: ha nem tetszik, akkor nem plakátolni kell, hanem lépni!
Csak ahhoz is gerinc kéne, meg népszavazás, így inkább arra játszik orbán, hogy a gonosz EU lökje ki az országot, ne ő legyen a bűnbak.
A hívőknél működik is, ahogy látom.

John Nethem 2017.08.26. 21:46:52

@morph on deer:

"..
Dehogy kell! Csak akkor tudomásul kell venni, hogy nem oda tartozunk!
És 'hősiesen' lehet igazodni a putyini elváráshoz, mert az mindjárt más...

Egyébként érdekes módon éppa az orbánhitűek hivatkoznak arra, hogy bezzeg a migránsok nem hajlandók beilleszkedni az európai kulturába / akkor hogy is van ez? "... ha valakinek 100%-ban kell illeszkedni..." - csak nem?
.."

Már megbocsáss, de úgy állítod be a dolgot, mintha Magyarország EZER ÉVE nem Európa része lenne, és nem alakította volna annak történelmét és kultúráját ( Most csak hirtelen éppen Luxemburgi Zsigmondot hoznám föl vagy éppen a törökök megállítását..) ... Vajon kinek az okán is lettünk az orosz érdekszféra hűbérese ?? A Molotov-Ribbentrop-paktumé, no meg hogy a német-orosz egyezséget egyik szerződő fél se tartotta be, meg egyébként is már régen fölosztották maguk között közép- és kelet-európát...
Még hogy nem oda tartozunk !!!
Jó szloge ez a "putyini-elvárás", csak tartalom nélkül üres puffogtatás...
Szerinted mit takar konkrétan ez ???

A migráns-beilleszkedésű mondatodat nem értem, mire célzol vele?
Tudod, valóban kettősmérce az, amikor tőlünk elvárják a 100 százalékos azonosulást a nyugati értékekkel ( mintha mi nem lettünk volna annak részei soha sem...), de az iszalmistától nem várja el. Attól eltűri hogy veri az asszonyt, hogy a vallása lenézi a többit, hogy a világnézete szerint a nem vele azonos vallású csak MÁSODrangú.. Ezt viszont eltűri és elfogadja, mert nem tesz ellene semmit... No, akkor hogy is van ez ???
Vedd már észre, a magyar kultúra ugyanúgy az európai kultúra része EZER ÉVEN át, bármennyire is elfelejtik nyugaton , és bármennyire elfelejtik vagy tagadják, az európai kultúra bizony a keresztényi gondolkodásra és annak időben reformált platformjaira épül.....

John Nethem 2017.08.26. 22:05:06

@birka menet:

"..Meg persze itt van, hogy évente 100 ezren vándorolnak ki mert nem ..."

Jobb lenne észszerűbb számokkal vagdalkozni (legalább nézz utána, mielőtt leírod) , mert hiteltelenné válsz...

"Ha az, amit mondani szeretnél, se nem biztos, hogy igaz, se nem jó dolog, és még nem is hasznos, akkor miért mondanád el egyáltalán?" ( Szókratész)

rasztaszív 2017.08.26. 22:26:46

@John Nethem: "de az iszalmistától nem várja el".
de,elvárja.sőt,nem tűri,hogy bárki a vallását másokra kényszerítse.se muszlim,se keresztény.valójában ez utóbbi a ti bajotok.

John Nethem 2017.08.26. 22:31:04

@morph on deer:

Kinek milyen eszköz áll rendekezésre...... ( mint számtalanszor leírtam, a plakátolás egy eszement, gusztustalan megoldás)

Van akinek "csak "kerítés szárnyakkal" stb....
De ha végignézed mindezeket a politikusokat, akik 2015-ben Orbánt a sárga földig lehordták, vajon hol is vannak most ???
Nem Orbán távolította el őket, hanem a saját szavazóik, a saját kultúrkörük.....

Csak emlékeztetőül:

Az autokráciát okolják az országok tönkremenéséért a piacok helyett.
Nos 1990 környékén kellően piacosodott Magyarország, olyannyira, hogy gyakorlatilag a közvagyon 75 %-a külföldiek kezére került. Azzal az indokkal, hogy az állam rossz gazda. Még az akváriumi hal is ezt a szlogent tátogta.... Érdekes módon az itt közműveinket birtokló cégek tulajdonosi gárdájában rendre ott voltak a német állam, a francia állam stb ( === pénzuralmi gyarmatosítás) ..... Talán még sokan emlékeznek arra, hogy Demszky számunkra milyen hátrányosan adta francia kézbe a teljes vízellátást ? A menedzsment (persze mind egy szálig francia) jutalékát fixben határozták meg, függetlenül attól, hogy nyereséges lesz-e a vízmű vagy nem, így évente 3-4 milliárd vándorolt francia zsebekbe a pesti polgárok verejtékéből.... és hálózatfejlesztés nem történt...... A villanyszolgáltatásunknál is a legnagyobb részvényes a német állam volt........
Nem védeni akarom Orbánt, csupán jelzem, hogy nem az autokrácia maga egy ország tönkremenésének az oka. Ha így lenne, akkor ma nem beszélhetnénk MALAJZIA, SZINGAPUR és INDONÉZIA sikerességéről ahhoz képest ahonnan elindultak.
Egy olyan országban például mint Oroszország, ahol legalább 15 nagyobb etnikum él, Európa legnagyobb muszlim népességével, a nyugati értelmű demokrácia kivitelezhetetlen (Csak anarchia jönne létre a helyén, ami polgárháborúba torkollna). Az ország egységét csakis erős központi irányítás és jobbára kiszámítható hosszútávosság jellemzi.
Ugyananezek voltak kicsiben Afganisztánban, Irakban, Líbiában, Szíriában : csak törzsi felállásban, és állam szintjén diktatúrák. Mégis valahogy a kényes egyensúlyt képesek voltak fönntartani az összes ott lévő vallás között is..... Ezek szétzilálásával pedig gyakorlatilag törzsi és vallási háborúkba sodorta a USA vezette nyugati "civilizáció" valamennyit, Európára szabadítva milliónyi menekültet.....

Ha ismered Fukuyama tanulmányait, különösképpen a legújabbakat, pl. A POLITIKAI REND EREDETE (2011) , ahol SZAKÍT Az ADDIGI NEOLIBERÁLIS álláspontjával és kijelenti: csak azok az államok lehetnek sikeresek, melyek erősen centralizáltak.

De hogy ne maradjon kételyed, olvasgass egy kis SAMUEL P. HUNTINGTON-t is ( szemben FUKUYAMA-val ő azt állítja, hogy a liberális demokráciák ( magyarán a nyugat) ugyan fennmaradnak, de gyengék lesznek, és egy lesz a sok között....
A tények HUNTINGTON-t kezdik alátámasztani.

putris72 2017.08.26. 23:08:41

@birka menet: Hát ebből látszik,hogy soha életedben a fotelen kívül nem nagyon voltál sehol!Különben tudnád,hogy az angoloknak a több mint 90% nem is tudja,hogy merre van Magyarország!

John Nethem 2017.08.26. 23:24:00

@birka menet:

Le vagy maradva te birka... a PC már jóval több annál mint amit te hiszel róla.....

Másrészről mi is az a dolog, amire én cáfolatként éppen a veled egyező álláspontot hoztam ??

John Nethem 2017.08.26. 23:39:53

@birka menet:

Ha visszapörgetem, te sehol nem vagy ebben a diskurzus-szálban.....

Meg egyébként is: dobd már el azt a kib@szott BINÁRIS látásmódodat, ahol csak fekete-fehér meg rossz-jó meg mi-ti antiorbánista_örök_igazság_hordozó_tévedhetetlenek kontra orbánista_örök_geci_talpnyaló_pénzéhes_tévelyedettek vannak.

A dolgok jóval képlékenyebbek.
A Te agyad is legalább annyi tévedést hordoz és van benne annyi megalkuvás, mint az Orbánistákban.... hiszen a VALAMI ellenében (jelen esetben a fönnálló rendszer) ható gyűlöleted ELFOGULTTÁ tesz..

Nekem annyi szerencsém van, hogy egyik szekértáborba sem tartozom, KÍVÜLRŐL szemlélem az eseményeket, és csakis a dolgok összefüggéseiben, RACIONÁLIS síkon, a társadalmi tapasztalat alapján mondok véleményt , mindenfajta anyagi előny nélkül. Ezek alapján aztán, ha ÉPESZŰ érvvel támasztod alá álláspontodat, simán meggyőzhetsz....
És amit már 2015 óta is elmondtam számtalanszor:
Az Orbán rezsimben egyedül a migrációval kapcsolatos kormányzati lépéseket tartom a legészszerűbb REÁLPOLITIKAI lépésnek (az egész Unión belül) , minden más legnagyobb horderejű kormányzati cselekedet (jogszerűség, moralitás tekintetben megkérdőjelezhető.)

John Nethem 2017.08.26. 23:54:15

@rasztaszív:

Türelmesen várom, amíg "ama elvárás" gyümölcse beérik ott is......
Majd szólj, ha sikerült......... Kétévente majd azért rákérdezek nálad, hol is tart a nyugat az iszlám integrálásában.....
Ja, hogy keletről kell importálnia a megoldást ?/ üzgébektől vagy a tadzsikoktól/ .. PL: a mecseteket csak imára használhatják, utána be kell zárni, és mindenki menjen haza.....
Aki A.A. kiált, azt le kell lőni (Velence előljárója...) Ez jelenti a liberális megoldást ???

Ne áltasd magad, kedves rasztaszív !!

apro_marosan_petergabor 2017.08.26. 23:57:06

Nem unjátok már ezt a libero ajvékolást?
Arra vártok, hogy ledózerozzák az európai templomokat és mecsetek, minareteket építsenek a helyükre, amiben müezzin rikácsol?

rasztaszív 2017.08.27. 00:18:36

@John Nethem: a muszlimoktól is pont ugyanúgy elvárják a beilleszkedést,mint tőlünk.a liberalizmus pedig - elvileg - minden vallást távol tart a politikától.ezt hívják szekularizációnak.ezt nem kéne szétpiszkálni pont most.sőt,minden eddiginél komolyabban kellene venni.
természetesen a nyugati államok is meghozzák a maguk szabályait,nem értem,mit csodálkozol ezen.az,hogy ezt nem körítik kormányzati gyűlöletpropagandával szerintem teljesen normális.de,szerinted,meg kellene várni,amíg robbant a terrorista,és csak utána lőni?

rasztaszív 2017.08.27. 00:21:41

@apro_marosan_petergabor: tőlem rikácsolhatsz te is,csak:
- pénzt ne várj a közösből
- ne akard másokon számonkérni a te saját vallási hülyeségeidet.

John Nethem 2017.08.27. 00:27:50

Éjszakai olvasásra ajánlom:

NOAM CHOMNSKY: Az egyetértés gépezet - A tömegmédia gazdaságtana
(L'Harmattan, Budapest, 2016, p390)

Az ​Egyetértés-gépezet tanulságos, felkavaró és ellentmondásos médiaelméleti fejtegetés – köszönhetően annak, hogy a nem is olyan távoli múlt becstelenségei, amelyeket feltár, a jelen visszásságairól is árulkodnak.

Tanulságos, mert részletesen bemutatja, hogy olykor milyen cinikusan részrehajló az újságírás még a szabadnak tekintett nyugati tömegmédiában is, s hogy az ösztönös propagandakövetés és elfogult meggyőződésesség egyáltalán nem ritka a vezető lapok újságírói között. Felkavaró, különösen az 1980-as években Latin-Amerikában (Guatemala, El Salvador) zajlott események kapcsán, amelyek bemutatásakor – a kötetből világossá válik – az Egyesült Államok néhány tekintélyes médiuma esetenként milyen mély és cinkos hallgatásba burkolózott, s milyen morális „engedményeket” tett jó néhány igazán elvetemült és embertelen cselekedet (módszeres és rendszeres kínzások, megerőszakolások, politikai gyilkosságok) vonatkozásában. S roppant ellentmondásos, hogy mindez a sajtószabadság és a tényfeltáró újságírás hazájában történt, az emberi jogok és méltóság védelmezőjének, a hidegháborús keleti blokk zsarnokságával szembeni morális felsőbbrendűség legfőbb szószólója, az Egyesült Államok sajtójának a részéről. Nyugtalanító élmény Herman és Chomsky könyve olvastán más színben látni az etalont.” (Pólya Tamás)

John Nethem 2017.08.27. 00:34:18

@rasztaszív: Készséggel elhinném, ha a VALÓSÁG alátámasztaná amit mondasz. De NEM ez történik. TÖKETLENKEDÉS történik. ESŐ után köpönyeg utáni kapkodás történik....
ÉS NEM TÖRTÉNIK INTEGRÁCIÓ. Annyi történik, hogy pl. a svédeknek kell igazodni: nincs disznóhús a közétkeztetésben, nincs a nyakban vallási (kereszt, Dávidcsillag) jelkép, stb.....

Mennyiben liberális megoldás is beengedni egymilliót, hogy aztán kikergesd annak a felét, mert mégsem menekült ??? ( Pedig abból a pénzből éppen annyi valódi menekültet el lehetett volna látni...)

Mennyiben is jó az, hogy pl. a berlini mészérlás elkövetője 14 (!!!!!!!!) különböző néven volt nyilvántartva, és ki tudja ezek közül mennyi néven vette föl havonta a segélyeket..... ( ZDF német hírcsatorna)

rasztaszív 2017.08.27. 00:44:11

@John Nethem: teljesen normális,hogy a szekularizáció minden vallásra egyformán vonatkozik.
szerinted mit kellene csinálni azzal,aki mégsem menekült?ugyebár,ezt először meg kell állapítani.azután?
nyugi,ki fogják szűrni a visszaéléseket.bár itt,ebben az országban is ugyanolyan biztosak lehetnénk ebben.

John Nethem 2017.08.27. 00:53:06

@rasztaszív:
Persze, nyilvánvaló hogy egyformán vonatkozik mindenre, de a GYAKORLATI MEGVALÓSÍTÁS hiányzik. Márpedig a valóságot nem az elvárások: a mi kellene teszik valósággá, hanem a megélt mindennapok......

Mit kellene csinálni azzal, aki nem menekült ?
NEM KELLETT VOLNA BEENGEDNI !
Most aztán kergethetik az azonosíthatatlan, jogtalanul itt tartózkodó emberek százezreit Európában kitoloncolni, akik meg persze hülyék lesznek kitoloncolódni, hiszen nagyon jól elvannak vagy ellesznek az alvilágban ......
Az ezek ellátására elköltött milliárdokból TIZSZER ANNYI embert lehetett volna ellátni a lakhelyükhöz közeli menekülttáborokban., akik csak arra várnak, hogy újra hazamehessenek...

rasztaszív 2017.08.27. 00:56:48

@John Nethem: tehát építsünk időgépet?ez lenne a racionális,épeszű álláspontod?

birka menet 2017.08.27. 01:13:18

@John Nethem:

te birkamenet vezér ha elindul az ember Hegyeshalomtól Bécs felé és minden faluban megáll egy étteremben, fagyizóban, benzinkútnál, meg takarítót keres, meg idénymunkást meg újságkihordót, akkor már Bécsig összejött a 100 ezer migri magyar. Aztán tetszik tudni a Nyugat meg valójában Bécstől klezdődik, odáig még nincsenek is klasszikus magyar migri célpontok.

birka menet 2017.08.27. 01:20:15

@John Nethem: "Az ezek ellátására elköltött milliárdokból TIZSZER ANNYI embert lehetett volna ellátni a lakhelyükhöz közeli menekülttáborokban."

Hogy ti fidesz birkák hogy izgultok amiatt, hogy a nyugati országok mit akarnak a SAJÁT migráns politkájukkal, meg hogy hogyan akarják kezelni azt. Közben meg Lopbanisztánban másodpercenként milliónyi forintokat lopnak el az orrtok elől a fidesz vircsaftosok, a kórházakba nektek kell vinni az orvost, ápolót, WC papírt, kaját meg a takarítót, de ez titeket nem érdekel. Csak az 1000 kilométerrekkel arrébb levő migráns.

Hát hülyék vagytok-e???

És persze a nagy migráns hörgésetek közepette olyan simán választják újra Merkelt, hogy csak lestek, pedig tavaly a az egész fidióta birka táborotok Merkel lemondását követelte. Innen Lopbanisztánból!!!

Hát ti tényleg elmeroggyantak vagytok.

birka menet 2017.08.27. 01:33:01

@John Nethem: "Mennyiben liberális megoldás is beengedni egymilliót, hogy aztán kikergesd annak a felét, mert mégsem menekült ??? "

Ez nem liberális politika te mindenhol liberális ordítozásra betanított majom, hanem a Genfi Konvenció.

Egyébként ha egykoron, amikor orbán vezéred pattogni kezdett a diktatúra ellen, az állampárt nem engedélsezte volna a liberalizmust, meg Soros nem taníttatta volna orbánt a saját pénzén a liberalizmusra, akkor ma orbán csak egy fontoskodó felcsúti MSZMP-s járási párttikár lenne az egypárt rendszerben.

Így meg egy gátlástalan diktatórikus szennye lett a magyar történelemnek, aki ott tesz be Magyarország polgári fejlődésének és a Nyugathoz való tartozásának, ahol csak tud. Kedvenc szórakozása az egész pályás népbutítás, amit rajtatok birka agyúakan sikeresen végre is hajtott.

A következő "siker" amire áhitozik ez a Putyin bérenc, az meg Magyarország kivezetése lesz az EU-ból. Ha 2018-ban bukja a választást, akkor ez a terve befulladt, ráadásul azonnal menekülnie kell majd Moszkvába. Mint Janukovics diktátor kollégájának.

HgGina 2017.08.27. 01:45:14

@birka menet: azért, hogy a gyarmatok nélkül nem mentek csődbe az egykori gyarmatosítók, kicsit átgondolnám, látva a spanyol, portugál, olasz, belga állapotokat.
Az meg bizonyos szempontból szintén csőd, ami franciákra vár az országba érkezett volt gyarmatlakók miatt. Egy csőd nem feltétlen az anyagi csődöt jelenti.

Magyarország Europa jövője. 2017.08.27. 04:06:36

@birka menet: "A következő "siker" amire áhitozik ez a Putyin bérenc, az meg Magyarország kivezetése lesz az EU-ból."

Hetedik eve ez megy, es ha elorre ugranank 30 evet az idoben, akkor azt latnank, hogy a libbantak meg mindig azt ismetelgetik, hogy az Orban most aztan mar biztos hogy kivezeti uniobol, magyarorszagot, es persze ha elfogy az unios tamogatas,akkor rogton allamcsod lesz. :))

Amugy is nevetseges ez kilepesezes meg kivezetesezes europabol, amikor europat mar csak leginkabb Magyarorszag kepviseli,a v4-ekkel egyutt.
Mert a felig meddig iszlamizalodott nyugateuropa, az mar lofaszt kepvisel, de hogy az europai ertekeket nem az biztos.
MAR CSAK MI VAGYUNK EUROPA.
Es aki Europahoz akar tartozni, annak hozzank kell csatlakoznia.

gaston 2017.08.27. 05:34:09

Keresztény Zoltán, de hülye lehetsz!!

apro_marosan_petergabor 2017.08.27. 07:39:56

Liberok, egyre hiteltelenebbek vagytok.
2018 után szerepetek marginális lesz.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.08.27. 08:34:11

@apro_marosan_petergabor: már most is marginálisak, azért ajvékolnak :) mondjuk pénzük rengeteg van, Sorosgyurinak telik mindenre, az index es barátai pénzelésére is

VaradiJanos 2017.08.27. 08:36:47

Vinnyogtok még, hazátlan kutyák? Hívjak egy sintért?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.27. 09:05:20

@Comte de Gippaud: Ha te azt hiszed, Gyurcsány csinálta a világgazdasági válságot, és Orbán vetett véget neki, akkor te ostoba vagy. Nem ezt kell nézni, hanem azt, hogy az Orbán kormány alatt a környező országokhoz képest egyre inkább lemaradunk. Szlovákia már lekörözött minket, Románia pedig erősen utolért minket. Na, ez a relatív lemaradás, ez Orbán eredménye!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.27. 09:06:59

@Magyarország Europa jövője.: "europat mar csak leginkabb Magyarorszag kepviseli,a v4-ekkel egyutt. "

a V4 már nem. Mindenki szembemegy az autópályán. Ostoba vagy.

1ghost 2017.08.27. 09:11:03

@enpera: Na mi van te ezernickű bérhazudozó orbánseggnyaló? Te idióta hülye, hát azt hiszed ha egyik nickeden egyetértesz a másik nickeden öntött hazugságaiddal akkor nem röhögnek ki? Dehogynem.

Már akkora szarban vagytok hogy több nicketek van, mint ahány szavazótok! Game over nertárs! Már készítik a cellátokat.

VaradiJanos 2017.08.27. 09:11:47

@Brendel Mátyás: igen, mindenki ostoba, csak te vagy trolibusz. Kiválasztott. Pppff .... hogy kell köpéshangot leírni?

VaradiJanos 2017.08.27. 09:12:21

@1ghost: szevasz morpho! Ma ghost leszel?

John Nethem 2017.08.27. 09:23:46

@birka menet:

Attól hogy ezt bégeted, még nem így van. hazudsz. ennyi.

John Nethem 2017.08.27. 09:29:19

@birka menet:

Te birkapöcs: olvasd el a genfi egyezményt, aztán makogj.

midnightcoder2 2017.08.27. 09:37:00

@birka menet: "Persze, a szocik diktálják még most is a lehetőségeket. Mert ezt hét éve így programozták be a gazdaságba."

Nem hét éve. Nyugat-Európa amihez általában előszeretettel hasonlítgatják kis hazánkat nem 30 éve kezdte el nulláról felépíteni a gazdaságát. És nem az elmúlt 30 évben lett nagy az elmúlt évek nyugati liberósbolsi ámokfutása nyomán, hanem bizony kurva jól éltek hozzánk képest 40 évvel ezelőtt is. Ezt kb. mindenki tudja, aki járt a szocializmus idején a Bécsi út túloldalán. Azt is tudni kell továbbá, hogy merőben mások voltak a fejlődési lehetőségek 50 éve, mások voltak 30 éve, és mások most. Ma kb. zéró az esélye annak, hogy az ország saját gazdaságot fejlesszen, 30 éve még lett volna erre lehetőség, ha az elvtársak nem az ország szétlopására és szarért-húgyért történő kiárusítására koncentrálnak. Ma ha Orbánt lecseréled bárki másra, kb. ugyanazt a végeredményt fogod kapni: ahogy anno a szocik idején sem ment egy centivel sem jobban a szekér, sőt...

"Meg persze itt van, hogy évente 100 ezren vándorolnak ki mert nem hülyék, hogy elhiggyék, hogy Lopbanisztánban nekik van jövőjük."

Azért vándorolnak ki, mert ha egy multinál dolgozol teszem azt mint szoftverfejlesztő, akkor kereken negyedannyit kapsz a melódért, mint ha ugyanezt a melót az anyacégnél végzed odakinn. És gyanítom, hogy ez más szakmákban még sokkal inkább így van. Sőt, a környező országokban is így van, pedig ott nincs is Orbán. És légy erős: ha visszajönnek a szocik, akkor is így lesz, sőt még fokozódni is fog, ha bevezetik a progresszív adózást: akkor akinek a munkaereje értékes, még kevésbé lesz érdekelt abban, hogy az országban maradjon.

"Titokban talán nem is zavartuk el az IMf-et, mert a cocik ert nem akarták."
Talán nem is a szocik tették az országot arra a pályára, hogy az IMF segítségére szorultunk. Balfék oldalon ezt úgy élik meg, mintha ez valami rettentő nagy gazdasági eredmény lenne: igen, nekünk sikerült elvinni az országot a csőd szélére!

"S persze a coci kormány végén az ország még az EU középmezőnyében volt. "
2002-ben még igen.

Épp kijött a recesszióból a válságkezelésükkel, a GDP növekledés is 1% felett volt."

A GDP növekedés sajna már a gazdasági válság előtt is a mérési hibahatár közelében volt. 2007: Lengyelország 7%, Csehország 5.5%, kicsi hazánk 0.4%. 2008-ra a válság előtti időszakra ezt sikerült felvinni 1%-ra. 2010-re ugyan ismét visszatornászták a növekedést 1%-ra a szocik, de ugyanakkor Pl. a lengyelek már 3%-ot produkáltak.

Azt is tegyük még hozzá, hogy 2002-ben még a GDP arányos államadósság 55% körül mozgott, ezt 2010-re sikerült felvinni 80% környékére. És ha megnézed, azt látod, hogy ennek nem sok köze volt a válsághoz: a görbe növekedése viszonylag egyenletes, 2007-re már szépen felment 65% fölé. És persze a hitelminősítésünk sem független ettől, ami ugye szintén kiadást jelent.

John Nethem 2017.08.27. 09:40:24

@birka menet:

Álmodik a nyomor és a szemellenzősség....

midnightcoder2 2017.08.27. 09:41:01

@birka menet: Ja és azt is érdemes megnézni, hogy hogyan is alakulnak a GDP növekedési adatok mostanában a szomszédokhoz képest.

midnightcoder2 2017.08.27. 09:42:41

@Brendel Mátyás: "Ha te azt hiszed, Gyurcsány csinálta a világgazdasági válságot"

Ha azt hiszed, hogy a mi problémánk csak a világgazdasági válság volt, akkor nézd már meg a makrogazdasági adatokat 2002 és 2007 között!

John Nethem 2017.08.27. 10:06:35

@Brendel Mátyás:

".. hogy az Orbán kormány alatt a környező országokhoz képest egyre inkább lemaradunk. Szlovákia már lekörözött minket, Románia pedig erősen utolért minket. Na, ez a relatív lemaradás, ez Orbán eredménye!.."

Szlovákiát az autóipar húzta/húzza föl az egekbe. De csak az, semmi más. retteghet is, ha valami gond lenne az autóeladásokkal a világban....
Ma az ezer lakosra számolt gyártott kocsik számában Szlovákia világelső.
És mivel az indiai cég Jaguár gyártást is indít Szlovákiában, az összes többi (PSA, Kia, Volkswagen) béremelésekbe kezdett ( átlagkereset 1300 euró) , nehogy elmenjenek a dolgozók, mert így is 14 ezer autógyári munkás hiányzik....
És mivel Szlovákia népességben csak fele Magyarországnak, hogy úgy álljunk, ahogy a szlovákok, legalább kétszer annyi autógyárnak kéne lenni ( a Szuzukit meg a szentgotthárdi Opelt most nem is számolva közéjük )...

John Nethem 2017.08.27. 10:08:24

@birka menet:
No, és te melyik karámból szabadultál, mesélj ??!! :-)

John Nethem 2017.08.27. 10:15:27

@birka menet:

Vedd már észre te birkaszarban totyorgó patás ( csak hozzád idomulok sítlusban), hogy Orbán KÉT LUKRA játszik... De ha ezt így nem értenéd, mert ha a fűrágicsálás közepette föl is emeled a fejed, akkor is csak az előtted álló birka segglukát látod, HINTAPOLITIKUS. Keletre is nyugatra is. Sajnos a geopolitikai helyzetünk okán egyirányú mozgásterünk nemigen van. De a részletekért keresd a karámodban a főkost vagy gyapjúnyíráskor a terelőkutyától is megkérdezheted.....

John Nethem 2017.08.27. 10:29:56

@birka menet:

"Ez nem liberális politika te mindenhol liberális ordítozásra betanított majom, hanem a Genfi Konvenció."

A Genfi Konvenció csak az "ELV" (mihez kell tartani magunkat), a politika ( liberális, konzervatív, vagy ami éppen van) a "MEGVALÓSÍTÁS".

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.08.27. 11:36:25

@1ghost: egy nickem van, nem vagyok liberális mocsok mint te. Orbánhoz meg semmi közöm. Van még kérdésed, drogos Peti?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.27. 16:08:17

@midnightcoder2: "Ha azt hiszed, hogy a mi problémánk csak a világgazdasági válság volt, akkor nézd már meg a makrogazdasági adatokat 2002 és 2007 között! "

megnéztem. csak a világgazdasági válság volt a baj.

te meg hasonlítsd már össze, hogy mindegyik környező ország jobban növekszik 2010 óta, mint orbanisztán. fogd már fel, te hülye, ez az, ami Orbánt méri!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.27. 16:09:25

@John Nethem: nem az volt a kérdés, hogy hogy csinálják. tény, hogy Orbanisztán lemaradt a környező országokhoz képest.

John Nethem 2017.08.27. 17:41:59

@Brendel Mátyás:

"...csak a világgazdasági válság volt a baj. .."

Egy FRÁSZT csak az !!!

2002 és 2006 között a magyar államadósság 54%-ról 66%-ra ugrott fel a GDP
arányában, évente három százalékkal, tehát az államadósság négy év alatt mintegy
3000 milliárd forinttal nıtt. Ez példátlan negatív bravúr a magyar
gazdaságtörténetben, mert az 1970-es évtizedben fordult elı hasonló eset, de akkor
az olajárrobbanás és a piacgazdaság hiánya állt a háttérben, most a hibás
kormányzati gazdaságpolitika. Piacgazdasággal, EU tagsággal és globális gazdasági
integrációval alig volt elképzelhető az államadósság ilyen megugrása, mert ez nem
jelent meg a régiós versenytársakénál gyorsabb növekedésben, de még
életszínvonalban sem.
A hazai közgazdasági viták egyik neuralgikus pontját szakmai szempontból
határozottan el lehet dönteni: a magyar gazdaság egyensúlya 2002-től borult fel,
alapvetően a hibás kormányzati gazdaságpolitika miatt, amely károsan mondott le
bevételekről és feleslegesen vállalt többlet kiadásokat. 2000-ben és 2001-ben
egyértelműen még egyensúlyőrző volt a magyar gazdaság növekedése.

És még ez is:

publikacio.uni-miskolc.hu/data/ME-PUB-23538/Nyertesek_es_vesztesek.pdf

John Nethem 2017.08.27. 17:48:26

@Brendel Mátyás:
Nem a lemaradás tényével van a vita.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.27. 18:49:13

@John Nethem:

"2002 és 2006 között a magyar államadósság 54%-ról 66%-ra ugrott fel a GDP
arányában"

Mivel Medgyessy fizetésemelést ígért a közalkalmazottaknak, és meg is adta. Tehát a pénz jó dologra ment el. Nem stadionokra, és nem Pénztáros Lőrincék lopták el az egészet, hanem a tanároknak ment például. 65%-os államadóssággal simán működik egy gazdaság, tehát faszt, nem volt ez baj.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.27. 18:54:33

@John Nethem:

itt van ez a lista faszfejkém, be tudod rendezni az országokat az államadósság szerint a gdp százalékában. olyan országok vannak most is előttünk, mint::

Szingapúr, Belgium, Ausztria, Kanada, Nagy Britania, Írország, és az USA kb egy szinten van velünk (75%). Ezekre az országokra nem mondhatod, hogy bajban van a gazdaságuk, bazdmeg. úgyhogy ne gyere nekem ezzel az ostobasággal! Ez az Orbán ostoba rögeszméje, és az agymosottjai visszaböfögik a marhságát.

John Nethem 2017.08.27. 19:24:47

@Brendel Mátyás:

Kishülye, én KÖZGAZDÁSZOKAT citáltam, engem különösebben kurvára nem érdekel, hogy GDP arányos vagy nem , meg kinek hogy áll éppen, nem velem kell vitáznod. Csak hát te egy dolgot kiragadtál megint a nagy maszlagból, és az alapján eldöntötted, hogy mégse úgy van, ahogy a közgazdászok éppen magyarázzák.
Ha olyan kurvára okos vagy, akkor talán azt is tudhatnád, attól hogy az enyveskezű Mészárosé a fél ország, attól még akkor is a magyar vagyon része, illetve azok a kibaszott stadionok is a magyar vagyon része, mint ahogy ha az adósságot átrakjuk az egyik zsebből a másikba, akkor is csak a magyar összesség adóssága.

Szóval szerinted dobjuk el a p@csába az ilyen GDP arányos adósság meg társai dolgait, ki a francot érdekel....

Talán hallottál a jó adós - rossz adós párosról.....

John Nethem 2017.08.27. 19:27:34

@Brendel Mátyás:

Csak megemlíteném neked az európai konvergenciakritérium egyik feltételét:
(maastrichti szerződés)

Az éves költségvetési hiány nem haladhatja meg a GDP 3%-át; a bruttó államadósság nem lépheti túl a GDP 60%-át (illetve 60% feletti adósságráta esetén az adósságrátában folyamatos és jelentős csökkenést kell felmutatni).

John Nethem 2017.08.27. 19:41:46

@Brendel Mátyás:

Az országok esetén sincs ez másként. Mielőtt a magyar esetet tárgyalnánk érdemes rátekinteni Írországra, amelynek fejlődése sokáig állandóan citált pozitív példa volt Magyarországon.
Írország a nyolcvanas évek közepén az egyik legeladósodottabb ország volt, száz feletti adósságrátával, akárcsak Belgium, Olaszország és Görögország. A kiugróan magas adósságráta csökkentését - a messze az EU átlagot meghaladó növekedés, az országkockázat javulása mellett egyedi adósságcsökkentő tételek is segítették. A dinamikus felzárkózás egy idő után a költségvetést is többletessé tette. Az összes hatás az eladósodottság mérséklését segítette, az adósságráta a nyolcvanas évek végétől folyamatosan csökkent, s 2006-2007-re 25–re mérséklődött az ír adósságráta, a legalacsonyabbra a régi EU-tagországok között. (Ugyanakkor a nominális államadósság egészen a kilencvenes évek második feléig - amíg a költségvetésben nem mutatkozott meg a jelentős többlet nem csökkent!)
Az érdekesség kedvéért: Magyarországnak 1994-ben ugyanakkora volt az adóságrátája, mint Írországnak (89,4 illetve 88,8), amit 2002-re mindkét ország jelentősen tovább csökkentett (Magyarország 52-re, Írország 35,5-re). (1. Ábra) Abban, hogy Íroszág sokkal nagyobb adósságráta-csökkenést (2006-ra 24,8%-ot) ért el előbb a korai EU-csatlakozás majd az euróövezeti konvergencia hatására kibontakozó dinamikus növekedés és annak szerteágazó hatásai. (Az ír és a magyar adósságráta alakulását meghatározó tényezőket összehasonlító ábrák megtalálhatók a VI. sz. Függelékben, a magyar eladósodást befolyásoló tényezőkről részletesen a
következő részben írunk.)
Írországban a kétezres évek végére megint a legeladósodottabb országok „klubbjába” tartozik. A dinamikus fejlődést „hazai gyártású” ingatlanár-buborék is kísérte, amit túlzott hitelbővülés táplált. Ez a buborék az amerikai másodrendű ingatlanpiaci válság hatásainak tovaterjedésekor kipukkadt. Az ír bankrendszer veszélyes mértékben megroggyant, s az összeomlás (fizetésképtelenség) elkerülése olyan finanszírozási extra-terhet (költségvetési hiányon kívüli) rótt az ír államra, amivel 2011–re az ír adósságráta megint a kilencvenes évek eleji szintre került.
Igaz, hogy a pénzügyi válság előtt Irország fejlettségi szintje magasan az EU-15 átlaga felett volt, de a recesszióban súlyos veszteségek érték és az állam adóssága az ország jövedeleméhez képest épp annyira problematikusnak tekinthető, mint egy alacsonyabb életszínvonalú, felzárkózó országban, mint például Magyarországon.

penzugykutato.hu/sites/default/files/llamadossag_NJ.pdf

Le Orme 2 2017.08.27. 19:48:23

@Brendel Mátyás: "Mivel Medgyessy fizetésemelést ígért a közalkalmazottaknak, és meg is adta. Tehát a pénz jó dologra ment el. Nem stadionokra, és nem Pénztáros Lőrincék lopták el az egészet, hanem a tanároknak ment"
Érzékeltetném az arányokat: stadionépítés- Medgyessy féle közalkalmazotti fizetésemelés: 1 a 300-hoz, vagyis a stadionépítés egy pitiáner semmi a szocik állameladósításához képest.

Le Orme 2 2017.08.27. 19:53:50

Örülök, hogy Makrongeci nem jön hozzánk.

John Nethem 2017.08.27. 19:54:48

@Brendel Mátyás:

Meg, tudod van aki nagy adósságai ellenére is hitelképes a kocsmában, és van a Gazsi, aki csak 100 forinttal tartozik a csaposnak, mégsincs hitele ......
Na a világ is így müxik....... csak orbitális nagyban....és bonyolultabban :-)

Le Orme 2 2017.08.27. 19:55:08

"Az orosz–kazah–belorusz–magyar vámunióban Magyarország egy kerítéssel körbezárt nyomorteleppé válik, ahol megáll az idő, mint a rendszerváltás előtti Albániában. Mindenki tudta, hogy Európában van, de az is nyilvánvaló volt, hogy nem európai ország. Ez a sors vár ránk."

Ez HÜLYE.

John Nethem 2017.08.27. 20:08:53

@Le Orme 2:

Amilyen hektikus Makron megítélése a franciáknál, még az is előfordulhat, hogy előbb tűnik el a süllyesztőben, mint Orbán.....

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.27. 22:27:36

@John Nethem: citáltál te egy faszt, csak a faszodat cibáltad.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.27. 22:29:11

@John Nethem: de még ha cibáltál is volna bárkit, akkor is, én tényeket állítottam veled szemben, az meg erősebb, mint holmi emberek cibálása, te húgyagyú!

John Nethem 2017.08.27. 22:49:55

@Brendel Mátyás:

Mivel nem érted a lényeget, fe is dughatod a tényedet magadnak.
Senki nem a listádon elfoglalt helyének tényét kérdőjelezi meg, hanem azokat a szemellenzős és kiragadott érveidet, amivel olyan dolgokat akarsz menteni, ami menthetetlen, és olyan dolgokat támadsz, - ami ugyan jogos - de nem úgy és abban a formában, ahogy te előadod.

John Nethem 2017.08.27. 22:51:15

@Brendel Mátyás:

Mielőtt megszólalnál, gondold végig, hogy amit mondanál, szebb-e, mint a csend, amit meg akarsz törni.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.27. 23:14:15

@John Nethem: . ha a listát elfogadod (nehéz lenne nem elfogadni), akkor már csak a logikus következtetést kell levonnod. de még ezt is a szádba rágtam. persze a 80-as IQ-ddal nehéz felfognod, ezért mellébeszélsz. érved nincs.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.27. 23:14:53

@John Nethem: kurvára nem érdekem, hogy neked szebbé tegyem az időt, egy ostoba, barom, aljas Fidesznyikes vagy.

John Nethem 2017.08.27. 23:31:09

@Brendel Mátyás:
Matyika, kétbites agyad van, ahogy látom. a Pascalos csőlátásodon még dolgozni kell.
A funkcionális analfabetizmusodon nem tudok segíteni.
a funkcionális analfabetizmus olyan műveltségi állapot, aamelyben az írás-olvasás képességének a szintje egyre kevésbé teszi lehetővé az új információk befogadását és közlését, az új tudás megszerzését, feldolgozását és kezelését. Nem az írás-olvasás használatának a teljes hiányára utal, hanem arra, hogy az írás-olvasás színvonala, vagyis ami általa felfogható és megérthető, illetve ami általa kifejezhető, egyre kevésbé alkalmas arra, hogy használható legyen a személyes fejlődés előmozdítására és a közösség javára nézve.

John Nethem 2017.08.27. 23:32:13

@Brendel Mátyás:
Te meg a közgazdaságtani logika két külön világ.

John Nethem 2017.08.27. 23:33:45

@Brendel Mátyás:
Na erről beszélek, erről a csőlátásról.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.27. 23:35:01

@John Nethem: ha a listát elfogadod (nehéz lenne nem elfogadni), akkor már csak a logikus következtetést kell levonnod. de még ezt is a szádba rágtam. persze a 80-as IQ-ddal nehéz felfognod, ezért mellébeszélsz. érved nincs.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.27. 23:40:23

@John Nethem: itt van ez a lista faszfejkém, be tudod rendezni az országokat az államadósság szerint a gdp százalékában. olyan országok vannak most is előttünk, mint::

Szingapúr, Belgium, Ausztria, Kanada, Nagy Britania, Írország, és az USA kb. egy szinten van velünk (75%). Ezekre az országokra nem mondhatod, hogy bajban van a gazdaságuk, bazdmeg. Úgyhogy ne gyere nekem azzal az ostobasággal. hogy 65%-nál felborult az egyensúly! Akkor Szingapúr, Belgium, Ausztria, Kanada, Nagy Britania és Írország is felborult, te baromarcú?! Ez az Orbán ostoba rögeszméje, és az agymosottjai visszaböfögik a marhaságát.

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debt

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.27. 23:43:00

@Le Orme 2: "stadionépítés- Medgyessy féle közalkalmazotti fizetésemelés: 1 a 300-hoz,"

ez így van. a közalkalmazottak fizetésének emelése kb 300-szor hasznosabb, mint a csuti geci ostoba stadionjai.

John Nethem 2017.08.27. 23:45:00

@Brendel Mátyás:

Hiába mantrázol.
Hülyeségeket beszélsz. Ennyi. Olvasd vissza a szálat. Én megtettem.

John Nethem 2017.08.27. 23:54:08

@Brendel Mátyás:

"..Szingapúr, Belgium, Ausztria, Kanada, Nagy Britania, Írország, és az USA kb. egy szinten van velünk (75%). Ezekre az országokra nem mondhatod, hogy bajban van a gazdaságuk, bazdmeg. Úgyhogy ne gyere nekem azzal az ostobasággal. hogy 65%-nál felborult az egyensúly! Akkor Szingapúr, Belgium, Ausztria, Kanada, Nagy Britania és Írország is felborult, te baromarcú?! Ez az Orbán ostoba rögeszméje, és az agymosottjai visszaböfögik a marhaságát..."

Ostoba csőlátó !
Leírtam, de szelektív a felfogóképességed. olvasd vissza újra. talán reggelig elboldogulsz vele.
egy kis kapaszkodó: az európai konvergenciakritérium egyik feltétele:
(maastrichti szerződés)

Az éves költségvetési hiány nem haladhatja meg a GDP 3%-át; a bruttó államadósság nem lépheti túl a GDP 60%-át (illetve 60% feletti adósságráta esetén az adósságrátában folyamatos és jelentős csökkenést kell felmutatni).
Magyarán: aki az EU-ban van, mivel gyakorlatilag az összes országnak nagyobb az államadóssága a 60 %-nál, ezért az az elvárás, hogy legalább CSÖKKENŐ TENDENCIÁJÚ legyen.
Másrészről az államadósság ÖSSZETÉTELE fontosabb a bruttó mértéknél.
Ez is le volt írva, de basztál elolvasni. Ott van a linkekben is.
Hát, ami meg Szingapurt illeti, ott éppen egy családi vállalkozásos autoriter hatalom van, és mégis milyen jól elvannak...... ( És képzeld, ezzel nem azt mondtam, hogy az Orbán éra alatt milyen jó, hanem csak a TÉNYEKET közöltem.)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.27. 23:55:45

@John Nethem: egyébként még arra is emlékeztetnélek, hogy a csuti geci 2006-ban azzal kampányolt, hogy: "rosszabbul élünk, mint 4 éve". te meg most azt mondod, hogy 2006-ban jobban éltünk, mint amit te megengedtél volna.

magyarul azt mondod, hogy a csuti paraszt 2006-ban vagy hazudott, vagy ostobább volt az MSZP-SZDSZ kormánynál.

nem fogsz te ebből jól kijönni, fideszgeci!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.28. 00:08:32

@John Nethem:

Szingapúr, Ausztria, Kanada, Nagy Britannia és az USA adóssága nem csökken. akkorát estél pofára, mint a csuti paraszt a miniszterelnöki vitában.

tradingeconomics.com/singapore/government-debt-to-gdp
tradingeconomics.com/austria/government-debt-to-gdp
tradingeconomics.com/canada/government-debt-to-gdp
tradingeconomics.com/united-kingdom/government-debt-to-gdp
tradingeconomics.com/united-states/government-debt-to-gdp

na most, szeretné Orbán ilyen gazdasága lenne Magyarországnak, mint ezeknek az országoknak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.28. 07:50:02

@John Nethem:

továbbá, Fideszbuzikám.

1) Orbán nem is akar eurót, mit Maastrichtezel itt, te ostoba?!
2) Orbán most vett/vesz fel két olyan megakölcsönt, amitől el fog szállni az államadósság, hogy csak úgy puffan: Paks II és a belgrádi vasútvonal. Ráadásul mindkettő ostobaságra megy el, veszteséges lesz, és szét fogja lopni őket Pénztáros Lőrinc.

Akkora az orosz Paks-hitel, mint az IMF-hitel
index.hu/gazdasag/2014/01/15/akkora_az_orosz_paks-hitel_mint_az_imf-hitel/

hvg.hu/gazdasag/20170518_budapest_belgrad_vasutvonal_750_milliard

na húzzál innen Orbántacskó, behúzott farokkal!

John Nethem 2017.08.28. 10:15:35

@Brendel Mátyás:

Még ateistának is hülye vagy brendelmatyi.

John Nethem 2017.08.28. 11:06:00

@Brendel Mátyás:

Kampányszöveg hazugságokra nem adok.

Ugyanakkor:

Mivel a magyar gazdaság jelentős mértékben a multikra alapul, ezért az uniós átlaghoz felzárkózó kibocsátásunk (GDP) nagy része is a multik külföldi tulajdonosainál csapódik le. Azaz a(z egy főre jutó) GDP nem ad érdemi közelítést arra a kérdésre, hogy mennyivel javult a magyarok életszínvonala a rendszerváltás óta.
( Tehát még igaz is lehetett volna Orbán negatív kampányolása....egyes néprétegekre meg feltétlenül, de bármelyik rezsim alatt.. )

1960-at választva bázisnak, az egy főre jutó reáljövedelem a rendszerváltás előttre is csak a 150%-os szintet érte el, azaz nem követte a GDP vagy az ipari termelés növekedését. A rendszerváltó visszaesés is sokkal nagyobb volt. A jövedelmek értéke egyharmadával zuhant. Ehhez még hozzá kell tennünk, hogy elképesztően sokan elvesztették a munkájukat, azaz innentől fogva semmilyen rendszeres bért nem kaptak, a csak nyomokban létező magyar szociálpolitikára utalódtak.
A gazdasági szerkezetváltás után pedig a jövedelmek alakulása egyáltalán nem követte a GDP vagy az ipari termelés növekedését. 2005 környékére mindösszesen a hatvanas érték 170-180%-ra korrigált vissza, és azóta ebben a sávban imbolyog. Miközben a rendszerváltás előtt már egyszer elértük a 150% körüli szintet. Magyarul: alig élünk jobban, mint húsz éve. Minderre persze lehetne azt mondani - szokták is - hogy húsz év még kevés idő, majd szépen jobb lesz. Világgazdasági szempontból azonban húsz év rettentő sok idő. Ennyi idő alatt Japán vagy Korea felzárkózott az első világba, Németország pedig a második világháború totális romhalmazából eljutott a német gazdasági csoda korszakába. ( 2012-es értékelés)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.28. 11:51:47

@John Nethem: nem tudom, mit hadoválsz itt össze-vissza. arra az ellentmondásra nem tudtál válaszolni, hogy a Fidesz szerint:

1) Az MSZP-SZDSZ kormány túl sokat osztogatott.
2) Az MSZP-SZDSZ kormány 4 éve után rosszabbul éltünk, mint előtte, ami kampányszlogenként azt jelenit, hogy a kormány nem osztogatott eleget.

Ezt az elmebajos csuti paraszt, és te agyalágyult is döntsd, el, mert magatoknak mondatok ellent. Te se másrólhadováljál, hanem adjál egyenes választ arra, hogy a Fidesz melyik esetben hazudott!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.28. 11:55:55

@John Nethem:

egyébként Magyarország adóssága az Orbán kormány alatt is ugyanúgy nőtt, miközben ellopták a magánnyugdíjunkat, és arra fordították, hogy Orbánék még többet lophassanak, de az államadósság éppen elfogadható maradjon. Mindeközben az államadósság továbbra is töretlenül nőtt. Csak GDP arányosan nem nőtt, mert közben volt GDP növekedés. Ez a GDP növekedés még véletlenül sem a csuti paraszt érdeme, mert ez a növekedés a világgazdasági folyamatok eredménye, egyébként is nagyrészt EU támogatásból van. És a környező országok jobban növekedtek nálunk. Csak mondom, hogy lásd, a csuti paraszt kurvára semmit nem tett, csak ellopta a magánnyugdíjunkat.

countryeconomy.com/national-debt/hungary

John Nethem 2017.08.28. 12:03:08

@Brendel Mátyás:

"..1) Az MSZP-SZDSZ kormány túl sokat osztogatott.
2) Az MSZP-SZDSZ kormány 4 éve után rosszabbul éltünk, mint előtte, ami kampányszlogenként azt jelenit, hogy a kormány nem osztogatott eleget..."

Variáld meg BITALAPON a lehetőségeket...
1. ! 2.
----! -------
0 ! 0
0 ! 1
1 ! 0
1 ! 1

De egyébként ha a "rosszabbul élünk mint 4 éve" szlogenből neked az jön le, hogy "nem osztogattak eleget" , akkor tényleg sürgősen kérjél segítséget.....

John Nethem 2017.08.28. 12:16:11

@Brendel Mátyás:

Matyika !! Egyáltalán nem állítottam olyat, hogy Magyarország bármilyen gyorsan és mérföldekre húzott volna el a szomszédainktól. Sőt !
Én mindig is állítottam, hogy az egy lódítás, hogy Magyarország bármikor is utoléri a nyugatot. Egyrészt teszem azt az 5000-nek a 10 %-os növekménye még mindig kevesebb mint a 135000-nek a 0,4 %-os..... És nemhogy közelítene egymáshoz a két érték, hanem távolodik....

John Nethem 2017.08.28. 12:20:16

@John Nethem:
(Idő előtt ment el az üzenet.)
A két alapérték csak példa, de az arányuk éppen a magyar-német GDP méretének felel meg..

John Nethem 2017.08.28. 12:41:16

Aztán még hogy bonyolódjon a helyzet, ott van a külföldről hazautalt pénzek mennyisége.
2012-es adatok alapján Lengyelországba 6913 millió dollár, Romániába 3669 millió dollár (3,5 millió külföldön dolgozótól) Szerbiába 2754 millió dollár, Magyarországra 2148 millió dollár, Csehoszágba 2003 millió dollár, Szlovákiába 1622 millió dollár összeget utaltak haza a külhoniak...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.28. 13:52:52

@John Nethem: "De egyébként ha a "rosszabbul élünk mint 4 éve" szlogenből neked az jön le, hogy "nem osztogattak eleget" , akkor tényleg sürgősen kérjél segítséget....."

Figyusz, agyhalottkám, egy kis önálló gondolkodást azért elvárhatok tőled? Amennyiben így lett volna, mi lehetett volna az oka annak, hogy "rosszabbul élünk, mint 4 éve"?

1) Általában szarabb a magyar gazdaság. Ez ki van zárva, hiszen az éves GDP növekedés akkoriban 4% volt.

tradingeconomics.com/hungary/gdp-growth-annual

2) A kormány kevesebbet osztogat, mint 4 éve. Ez az a vád, amely idáig logikus, csak ellent mond a másik vádadnak.

3) Valami más. Nehezen elképzelhető, de az is, hogy ha lenne ilyen, akkor a kormány tehetne róla.

Szóval, Fideszbuzikám, gyere elő, akkor szerinted miért éltünk 2006-ban rosszabbul, mint 2002-ben? Migránshordák tarolták végig az országot? Soros György NGO szervezetei lopták el az egész országban a tűzifát? A holland külügyminiszter tehet róla?! Mit találsz erre ki, agyirokkant kis Fideszbuzi?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.28. 13:54:33

@John Nethem: "Egyáltalán nem állítottam olyat, hogy Magyarország bármilyen gyorsan és mérföldekre húzott volna el a szomszédainktól. Sőt !"

Sőt, lemaradt. És ez Orbán kormányzásának mércéje. Eszerint meg megbukott.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.28. 13:57:45

@John Nethem: "utoléri a nyugatot. Egyrészt teszem azt az 5000-nek a 10 %-os növekménye még mindig kevesebb mint a 135000-nek a 0,4 %-os..... És nemhogy közelítene egymáshoz a két érték, hanem távolodik...."

Nem ez volt a kérdés, hülye Fideszbuzi, nem beszéltem nyugatról, hanem környező országokról, és itt Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát, Romániát szokták érteni. Megengedem neked, hogy nem Ausztria utolőrőse a cél.

A baj az, hogy Románia alulról ér utól minket, Lengyelország alulról előzött meg minket, azaz alacsonyabb bázis-GDP-ről nagyobb GDP-növekedéssel tették ezt. Ne Babony-handa-bandázz itt, Fideszes kötsög!

John Nethem 2017.08.28. 23:43:17

@Brendel Mátyás:

A rövdtávú memóriád mellett a hosszútávú memóriád is impotens.

CSAK TÉNYEKET KÖZLÖK !!!

Magyarország a görögökkel azonos helyzetből, az államcsőd széléről indult 2010-ben. Az Orbán kormány idő előtt visszafizette a az mszp-szdsz kormányzás alatt felvett és az országot a csődtől megmentő 20md € IMF-hitelt.
Hasonlítsd össze, ehhez képest mennyit javult Görögország államcsődközeli helyzete? Semmit, ugyanúgy az állacsőd szélén állnak a megszámlálhatatlan uniós mentőcsomag kifizetése és a görög lakosságot sújtó vele járó megszorításokkal együtt.
Amennyiben Magyarországot 2010-ben nem államcsőd széléről kellett volna szanálni , ma Magyarország sokkal előrébb lehetne a fejlődésében.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.29. 08:17:44

@John Nethem:

"Magyarország a görögökkel azonos helyzetből, az államcsőd széléről indult 2010-ben."

HAZUDSZ.

Magyarországot Orbán alatt lekörözte Lengyelország, és utolérte Románia. 2010-hez képest. Nem a görögökhöz kell hasonlítani Orbánt, ott is ostoba barmok vezették az országot, a Sziriza. Ha Orbán csak ezeknél jobb, akkor az még nagyon szar.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.29. 08:24:18

@John Nethem: Magyarország 2010-ben nem volt az államcsőd szélén, hazudsz.

Például 2010 áprilisában 264 forint volt az euro. Ez neked csődközeli ország, te elmebeteg? Ez egy a válság után konszolidált helyzet volt. Aztán 2012 januárjáig a Fidesz felvitte 315-re. Ez pedig pontosan a Kós beszéddel kezdődött meg. És azóta is 300 felett van. Ez is Orbán eredménye.

www.xe.com/currencycharts/?from=EUR&to=HUF&view=10Y

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.08.29. 11:34:31

@John Nethem: ez a tény, kis fideszbuzi!

www.vg.hu/wp-content/uploads/2017/08/regiosGDP2-300x298.jpg

2010 óta, a környező országok, GDP, egy főre eső, vásárlóparitás. ez a lehető legobjektívebben méri Orbán teljesítményét, és Lengyelország és Románia is jobban teljesít, mint Orbán. Ez van.

eßemfaßom meg áll 2017.09.12. 10:12:33

@Brendel Mátyás: "Magyarország 2010-ben nem volt az államcsőd szélén, hazudsz." Attól függ mit nevezünk "szélének", egy 2008-2009-es államcsődveszély aminek az elkerülésére hozott intézkedések jelentős része 2010-ben lépett életbe minden értelmes embernél beleférne ebbe a fogalomba.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.09.12. 19:31:40

Ez a hazaáruló libsi blog még megy? Akkor mit ajvékolnak a demokrácián?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2017.09.14. 23:00:44

@eßemfaßom meg áll: én például azt nevezem államcsődnek,ami most van. tényekel nem érveltél. ennyi.
süti beállítások módosítása