Polgári Világ

Hitvallás Európa mellett

2017. augusztus 16. - Keresztény Zoltán

Magyarország ismét válaszút előtt áll. Végérvényesen hitet teszünk Európa mellett, vagy bele kell törődnünk abba, hogy a világ elmegy mellettünk.

A populizmus és a Brexit  után az euróövezetbe tartozó országok előremenekülnek, és létrehozzák a mag-Európát. A hezitálók, fanyalgók hoppon maradnak. Ha most nem tartunk Európával, menthetetlenül leszakadunk. Pár év múlva már nem lesz esélyünk ezt a tévedésünket helyrehozni. Magára maradt páriaként elbukunk az új technológiák keltette versenyben. Ha nem fogadjuk el az európai szabályokat, behozhatatlan lesz a lemaradásunk.

Ennek az uniós szabályrendszernek a szimbóluma és a neve: euró.

sz_istvan1000.png

Magyarország számára az euró a jólét garanciája. Horgony, amely a kelet és a nyugat közt sodródó kompországot végleg a nyugati parthoz köti.  Az euróövezetbe való belépés a kereszténység felvételéhez és az államalapításhoz hasonló nemzeti sorsforduló. Magyarország számára az euró bevezetése nem egyszerű pénzcsere, hanem az európai szabályok elfogadása. Olyan katekizmus, amely irányt mutat az országnak a jólét és a demokrácia elérésére.

Össznemzeti ügy.

A vallásunk, a művészetünk, de még a vágyaink és a jó életről vallott ideáink is mindig nyugatiak voltak. Az euró hozzásegít bennünket ahhoz, hogy visszaszerezzük az elvesztett álmainkat. Miként 2004-ben az Európai Unióhoz történt csatlakozásunkkor, az ország túlnyomó többsége ma is Európa-párti. Aki e többséggel szemben elveti az eurót, az szembemegy Európával. Szembemegy Szent Istvánnal és a magyarok 1000 éves vágyával, az Európához tartozással.

Legyen az euró bevezetése az európai Magyarország közös platformja, ezzel pedig egy társadalmi megbékélési terápia is!

 

Keresztény Zoltán

Elnök, Polgári Világ Pártja

A bejegyzés trackback címe:

https://polgarivilag.blog.hu/api/trackback/id/tr8312754780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vid ispán 2017.08.16. 15:18:50

Ahogy látom, a cenzúra is velejárója ennek a polgári világnak...

moonlight777 2017.08.16. 20:28:38

Nem, nem, és nem akarok eurót!!!!!
Elmebetegek vagytok mind!
Görögország sorsára akarjátok juttatni az országot????
Egész dél-európa belenyekkent az euróba, ami kizárólag németországnak hozott hasznot a többi kárára.
Inkább el kéne törölni a föld szinéről az eurót, ezt a kártékony, fél európát megnyomorító torzszüleményt!!!

registerz 2017.08.16. 20:55:49

Inkább új forint kellene, levágni az utolsó két nullát, nem bohóckodni itt új húszezressel meg ilyenek! Dehát magyarok vagyunk, inkább bohóckodunk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.16. 21:00:35

@moonlight777:

Pontosan. Isten őrizzen az euró bevezetésétől! Nehogy már Wolfgang Schäuble irányítsa a magyar pénzügyi politikát, persze Németország érdekei szerint.

Na meg bosszúból a mingránsügy miatt rövid úton csődbe kergetné Magyarországot.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.16. 21:03:06

Polgári Világ Pártja

Jó, hogy született egy újabb mikropárt, de miért is van az, hogy ezek mind a magyar nép többségének érdekei ellen való ügyeket támogatnak?

Proud Mary 2017.08.16. 21:05:57

én örülnék az euro-nak

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.16. 21:13:02

@registerz:

"Inkább új forint kellene, levágni az utolsó két nullát, nem bohóckodni itt új húszezressel meg ilyenek!"

Egy valutát denominálni csak egy inflációs időszakot követő sikeres stabilizálás után érdemes. A forint jelenleg stabil, denominálásra semmi szükség.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.16. 21:14:59

@Proud Mary:

Önmagában nem lenne rossz, de ezzel megszűnne az önálló magyar pénzpolitika is. Gyakorlatilag Wolfgang Schäuble lenne a magyar pénzügyminiszter. Nem hiszem, hogy őt döntéseiben a magyar érdekek vezérelnék.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.16. 21:22:45

Még valami: Az euró bevezetése általában egy komolyabb, bár csak egyszeri áremelkedéssel járt. Ugye a 9-re végződő árak euróban is 9-re végződnének, de ezért egyetlen cég sem csökkentené az árat, hanem inkább emelné.

Tegyük fel, hogy a csirkehús kilója most 1499 forint. Ez euróban 310-es átváltás esetén 4.84 euró lenne, amit az üzletek simán felemelnének 4.99 euróra. És minden ár hasonlóan alakulna.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.08.16. 21:32:33

Én nagyon örülnénk, ha be tudnánk vezetni az eurót, de legyünk őszinték magunkhoz: készen állunk rá? A termelékenységünk kb. az eurózóna 60%-a.

Proud Mary 2017.08.16. 21:48:58

@Lord_Valdez: semmi köze a termelékenységnek ehhez.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: talán a bérkülönbségek lassan lassan csökkennének az országok között

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.08.16. 22:29:34

@Proud Mary:
De van, mert az euróval együtt kapnánk egy erős valutát is, amit nem a mi gazdaságunk ereje tartana erősen, hanem más országoké. Ez egyrészről, hátrányos a mi exportszektorunknak. Ez egy kellően termelékeny országnak nem baj. Nekünk igen.
Másrészről, nagyon olcsóvá teszi az importot, ami árt a külkermérlegünknek. Ha egy országnak van egy erős belső gazdasága, akkor megengedheti magának a külkerdeficitet, de nekünk nincs.
Plusz kapunk vele egy nagyon alacsony kamatszintet, ami eladósodásra csábít. Különösen, hogy az eladósodás nem tud együtt járni a valuta leértékelődésével, ami megdrágítaná az importot.

Proud Mary 2017.08.17. 18:03:06

@Lord_Valdez: így már értem, h értetted. nézd azonban meg, h mennyi különböző gazdasági állapotban (Portugália, Németország stb.) használja, én így értettem

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2017.08.17. 19:58:45

@Proud Mary:
Azért okozott ez problémát a déli országoknak is rendesen. Görögországban minden találkozott a populizmussal is. Olaszországban meg mostanáig sikerült dugdosni a problémákat, de ott kezdenek nagyon felgyűlni.

iusurgh 2017.08.26. 15:24:38

A cikk világos, az euró politikai okokból KELL, az életszínvonalat rontaná, a gazdaságot is, de az EU-hoz láncolná az országot. Ennél fontosabb most nincs. Hogy ükunokáink ne szibériai színvonalon éljenek.

==T== 2017.09.12. 07:21:08

Kedves Pukli Úr!

Közgazdászként és magyar emberként kérem, maradjon inkább a tanítósdinál, és ne akarjon még több bajt okozni ennek az országnak.

Önnek láthatóan halvány gőze nincs arról, mint jelent a monetáris politika - mondjuk magyar-történelem szakos tanárként ez nem meglepő - szóval kérem ne akarjon ebbe na témában mozgalmárkodni.

"Magyarország számára az euró a jólét garanciája."

Aham. Úgy érzem ön kb. semmit nem értett meg az eurozóna elmúlt 18 évével kapcsolatban.

"Horgony, amely a kelet és a nyugat közt sodródó kompországot végleg a nyugati parthoz köti. "

Magyarország soha nem volt a nyugatrésze. Szent István Rómához "csatlakozott" nem a később protestánssá protestáns, napjainkban ateista/liberális/kultúrmarxista nyugathoz. Az orthodox kelethez sem tartozunk, bár kulturális hagyományaink és társadalmi értékrendünk közelebb áll ahhoz.

"Az euróövezetbe való belépés a kereszténység felvételéhez és az államalapításhoz hasonló nemzeti sorsforduló."

Nem. Az euróövezetbe való belépés a tatárjáráshoz és a török hódoltsághoz hasonló nemzeti sorsforduló.

***

Láthatóan arról sincs fogalma, mire megy ki az egész mag-európásdi. Ha van, és ennek ellenére támogatja azt, akkor viszont nemigen van megbeszélni valónk.

==T== 2017.09.12. 10:02:16

Ez egy korábbi hsz-em máshonnan:

Magyarországnak sem a közeli, sem a távoli jövőben nem szabad bevezetnie az eurót.

Mind gazdaságilag, mind politikailag öngyilkosság lenne. Ráadásul az euró közel 20 éves története alapján látható, hogy nem hogy nem biztosít reálkonvergenciát a gyengébb gazdaságú tagokanak, de kifejezetten ellene van.

Gazdasági vetület:
- a magyar reálgazdaság nem engedheti meg/nem bírná ki, hogy még egyszer egy tartósan túlértékelt fizetőeszköze legyen az országnak ill, hogy a hazai kamat és árfolyamkörnyezet ne magyar érdekek mentén legyen befolyásolva.

Politikai vetület:
- az államiság két legfőbb alapja a saját haderő és a saját fizetőeszköz. ezeket nem szabad veszni hagyni.

==T== 2017.09.12. 10:06:30

Ez a cikk pár hete jelent meg az mno-n:

Kell-e az euró Magyarországnak?

Dobozi István
mno.hu/velemeny/kell-e-az-euro-magyarorszagnak-2413436

Nagyon jó írás, szinte mindenben osztom a szerző álláspontját.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.12. 11:15:41

@==T==:

Meggyőző írás. Engem megerősített abbéli véleményemben, hogy csak erős gazdasággal rendelkező Magyarországnak szabad bevezetnie az eurót. Jelenleg az összeszerelőország gazdasága jól áll, de ez igencsak ingatag lábakon áll, nem belső gazdasági erő alapozza meg.

==T== 2017.09.12. 12:27:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "csak erős gazdasággal rendelkező Magyarországnak szabad bevezetnie az eurót. "

Annak meg ugye már minek?:)
süti beállítások módosítása